Search This Blog

Monday, February 7, 2011

Claim

apabila kita melakukan kerja menggunakan wang saku sendiri, sememanglah kite boleh claim semula dengan syarikat yang dikatakan besar gak la...

setakat ni, kereta yang aku pakai menggunakan minyak petrol, tayar, minyak hitam, dan segala keperluan la untuk menggerakkannya.

tapi yang membuatkan aku hangin satu badan, segala claim yang berkaitan tak di approve langsung.. abis kete aku tu kene gune air longkang ke? nak gerak gune ape lak? tak payah pakai tayar ke? kene pakai rim je ke?

aku buat calim pun bukan la semua pun.. aku pilih2 gak. aku tak berkira langsung. kira lebih kurang la kan.

tapi kali ni memang dah tak boleh lebih kurang lagi la. sume nak kene straight forward. jangan claim dari tangga rumah ke ofis. jangan gune kete sendiri untuk kemana. jangan gune laptop sendiri yang hampri corrupt Windowsnye......


p/s: Kalau buaya makan besar2 tak pe.. tapi kalau anak bilis baru makan lebih dah kene muntahkan semula...

buat baik berpada-pada... claim jangan sampai lebih.

No comments:

Post a Comment